Reference2017-09-21T18:54:19+00:00

Seznámeni se s metodou ŽM ( Kops Method) a poznání tygra mě velmi pozitivně ovlivnilo v mé praxi dětské lékařky. Tato metoda mi poskytla jiný, ucelenější pohled na svět dítěte, rodiče, pacienta. Začala jsem, hlavně s dětmi, komunikovat jiným způsobem. Snažím se jim více naslouchat, více je vidět, rozumět jim a vnímat je. Nepodceňuji komunikaci. Jsem  si více a v širším kontextu vědoma vlivu rodiny, školky, školy a situací, které na děti působí a ovlivňují tak psychiku a zdravotní stav dítěte. Touto metodou lze odhalit psychosomatická onemocnění a pracovat s nimi. Jednoznačně mohu říci a napsat, že bližší poznání této metody je významným přínosem v mé lékařské praxi. Doporučovala bych, aby se s touto metodou seznámila i širší odborná veřejnost, protože její přínos je okamžitě viditelný a vnímatelný.

MUDr. Filípková

Díky mapám jsem se začala na svůj život dívat novýma očima.
Měla jsem možnost uvidět, že si podvědomě stále stavím svůj život na způsobu myšlení, kterému jsem se naučila v dětství, aniž si to uvědomuji. I přes to, že se cítím nezávislá, že na sobě pracuji, přečetla jsem x knih a prošla x kurzy o osobním rozvoji a udělala jsem v životě významné změny – pořád přicházejí situace, které mě štvou, a které se vracejí.
Životní mapy jsou pro mě takový osobní audit, který jde až k prvotním příčinám, toho co člověk žije. Pomáhají odhalit, co je v životě opravdové, a co je iluze, kterou jsme kdysi nevědomky přijali za pravdu. Pouhé uvědomění iluzí je začíná bořit. Uvolňuje prostor pro vlastní autenticitu  – tj. pro naše opravdová přání (ne přání rodičů, partnerů, dětí, společnosti..) a jejich naplňování. Vzniká tak prostor pro práci, která nás baví, pro pohodu v rodině a ve vztazích, zdraví, hojnost všeho, radost a pocit naplněného života.
Životní mapy mi pomalu a nenápadně mění život k lepšímu, umožňují mi vědomě tvořit život podle mých přání, a  já je s radostí předávám dál.

Marie Botíková

V neurologii se často setkávám s lidmi, kteří mají zjevně bolesti nebo poruchy citlivosti, hybnosti a řadu dalších symptomů a přesto žádným z dostupných moderních vyšetření nenajdeme žádnou zjevnou příčinu a případy pak uzavíráme tak, že jde o potíže polymorfní, psychogenní, psychosomatické či nejasné … I když doporučíme psychologické vyšetření a léčbu, mnohdy se pacienti vrací s tím, že buď psychoterapii nedokončil nebo že výsledky jsou jen minimální …  Po absolvování výcviku Životních map jsem si jistá, že jsem našla klíč k rychlému posunu u těchto pacientů, které si bohužel lékaři všech profesí přehazují a jsou pro ně zdrojem frustrace …

Životní mapy dají pacientovi velmi rychlý náhled na základní souvislosti v příběhu jeho života a odkryjí skutečné zdroje jeho problémů a patologických vzorců chování … Nemluvě o tom, co výcvik dal mně osobně jako lékařce a matce 2 dětí – mnohem větší míru sebejistoty, nadhledu, optimismu, vědomější a radostnější komunikaci s pacienty i s rodinnými příslušníky …

MUDr. Zelená

K ŽM,  Kops Method, mě přivedla moje kamarádka a kolegyně. Slýchala jsem od ní různé positivní reakce, které měla ze své osobní zkušenosti se svým synem a pak i z práce se ŽM ve své ordinaci PLDD. Nakonec jsem se pod vlivem jejího nadšení a různých jiných okolností rozhodla absolvovat výcvik ŽM. Výcvik pro mě byl do určité míry očistný a hlavně mi ukázal jiný a jednodušší pohled na leckdy komplikovaný vnitřní svět mých malých pacientů, jejich vztahových problémů v rodině, školce, škole, s kamarády, které se projevují nejrůznějšími psychosomatickými obtížemi. Kromě klasické medicíny a běžné obecné rady mohu rodičům nabídnout i možnost, aby si jejich dítě nakreslilo ŽM a díky ní rozkrýt, jak se vnímá a cítí, a proč právě ty dané potíže může mít nebo proč se rodičům či škole nedaří s dítětem komunikovat. Mohu tak lépe hledat a najít spouštěč jejich problému, poradit rodičům. Řešení pak může být rychlejší./

Rodiče si pak mohou lépe uvědomit problematické situace a chování a způsob jejich řešení, která si leckdy odnáší ze své původní rodiny. Jednoduše v dobré víře opakují stejné chyby po svých rodičích./

Výcvik ŽM mi pomohl i k snazší komunikaci s malými pacienty. Využití komunikačních typů při vyšetření často velmi vystresovaných dětí pomůže lépe se domluvit a zjistit, jak se dítě vnímá, cítí, jak tomu všemu rozumí. To samozřejmě uklidní i rodiče./ I když největší díl práce, aby se dětský pacient v ordinaci nebál je především na nich již před příchodem do ordinace/.

Z toho všeho vyplývá, ze výcvik ŽM bych doporučila především kolegům psychiatrům, psychologům, neurologům a prakt. lékařům pro děti i pro dospělé, protože se ŽM lze pracovat v jakémkoliv věku.

MUDr. Žižková

Jak fungují Životní mapy  a Tygří svět? Učím na základní škole skoro 30 let. S Životními mapami jsem se setkala poprvé na besedě, kdy jsem prožívala ve svém životě celkem složité období. Hledala jsem sebe, svou podstatu, nechápala jsem, proč  se mi  v životě dějí některé  věci, proč se mi nedaří najít společnou řeč s mým manželem s mými vlastními dětmi. Už první pohled na životní mapu mi ukázal její hloubku a rychlost s jakou pracují pro mne a pro každého, kdo se jim odevzdá a přijme to, co v nich sám zobrazil. Začala jsem tímto způsobem léčit sebe a svůj život.

A jakou souvislost to má s mojí profesí? Rozhodla jsem se stát lektorkou Životních map. Tím se mi nesmírně rozšířil pohled na souvislosti v mé každodenní práci s dětmi. Objevila jsem  Tygří svět, kterým mohu dětem ukázat, že škola i život sám je nesmírně krásná interaktivní hra, kterou mohou sami řídit.

Dana Janíčková (pedagog)

Životní mapy mne prvotně oslovily jako učitelku dětí mladšího školního věku. Uviděla jsem v nich cestu, jak  porozumět světu dětí, který je nám běžně skrytý, těžko odhalitelný, ale o to víc  pro  pohodový život významný.  Pro práci s dětmi jsem kurzem získala skvělý nástroj, metodu a způsob, jak do dětské duše nahlédnout a pomoci odstranit nežádoucí nánosy, které dětem brání v radostném prožívání jejich světa.

Absolvováním kurzu jsem jako bonus získala  odstranění vlastních nánosů a prostor pro velký krok v rozvoji mé osobnosti.

Blanka Sedmíková (pedagog ZŠ)

Doposud mi žádná metoda, tak rychle a jasně neposkytla ucelené informace o tom, jak dítě ( dospělý)  vnímá svoje vnitřní problémy a konflikty, které však nedokáže vyjádřit. Na výcviku metody Životních map jsem se naučila zajímavou a účinnou diagnostickou metodu, která mi pomáhá odhalit prožívání dětského světa nebo dospělých. Přínosem mi byl jak po profesní, ale především po osobní stránce.

A proč bych jej doporučila dalším odborníkům – spec. pedagogům a logopedům? Získáte velmi rychlou a přesnou metodu, která vám bude nápomocna ve vaší profesi. Získáte vědomosti a dovednosti, které jste doposud nedostali na žádné střední nebo vysoké škole.

Bc. Miroslava Koucká (speciální pedagog, logoped)

Našla som – dovolím si tvrdiť, unikát. Metódu  Životné mapy . Som psychológ. Pracujem s ľuďmi, ktorí sa na mňa obracajú, keď sú zranení, nespokojní, sklamaní, nešťastní či zúfalí. V tej chvíli som pre nich nádej a niekedy dokonca posledná možnosť  v zlepšení ich životnej situácie. Tá dôvera z ich strany pre mňa predstavuje záväzok. Preto sa stále vzdelávam a hľadám spôsoby, postupy  a metódy, ktoré  to moje úsilie podporia. Mala som šťastie. Našla som – dovolím si tvrdiť, unikát. Metódu  Životné mapy .  Na  „vlastnej koži“  som precítila jej potenciál a účinky.  Ako odborníka ma oslovilo jej široké spektrum využitia, rýchla diagnostika a efektivita. Teším sa, keď u svojich klientov vidím v krátkom čase tak výrazné a významné zmeny a verím, že čoskoro sa s ňou zoznámia  ďalší odborníci z radov psychológov, či pedagógov, pre ktorých je každý „ zachránený“  ľudský príbeh najväčšia profesijná priorita.

Mgr. Viera Jantová (psychológ)

Setkání s Životními mapami a výcvik v jejich metodice je pro mne velkým obohacením v rovině osobní i pracovní. Široké možnosti jejich využití pro děti, dospívající i dospělé a míra jejich dopadu na kvalitu života  jednotlivců i celých rodin jsou jedinečné.  Životní mapy otvírají prostor pro rychlé, šetrné, efektivní a trvalé řešení mnoha životních nesnází. Jsou odrazovým můstkem pro vytvoření zdravějších životních i komunikačních vzorců. Životní mapy jsou pro mne branou ke šťastnému a naplněnému životu ve všech jeho oblastech.

Mgr. Tereza Špinarová (psycholog a psychoterapeut)

Moje cesta ke světlým barvám. Touha malovat mne provázela od mala. Ráda jsem zkoušela, co barvy dovedou a tahle touha mne dovedla až na střední uměleckou školu, kde nás začali nutit malovat spíše ze sebe a ne jen malovat to, co se kolem nás mihne.

Najednou jsem ucítila, jak mě to žene do obrazu těžkých, tmavých, malovalo se mi ztuha a často v křeči, dostávala jsem paniky, strachy. Bylo to jak prolamovat hráz a pak se topit. Nakonec jsem se těšila na zátiší, kde jsem mohla jen omalovávat, co bylo.

Zalekla jsem se těch prožitků a v domnění, že to k výtvarnu neodmyslitelně patří, jsem od něj utekla. Schovala jsem se před ním na gymnáziu, posléze vystudovala fyzioterapii na 3. lékařské fakultě. Která mě přivedla k některým úžasným jemným metodikám práce s tělem. Ovšem malinko jsme malovala pořád, hlavně když jsem cítila, že někudy ty temné světy musí pryč.

Protože jsem člověk, který rád objevuje a učí se, vedla mne intuice k různým meditacím, pročišťování podvědomí apod. Při svém pátrání  jsem narazila na systém Životních map, což je diagnostická transformační metoda, využívající arteterapie,  kde jsem pochopila zdroje mých temných barev a obrazu, po určité práci, která obsahovala i zvládnutí kurzu lektora metodiky, se velice uvolnil můj vztah k tvorbě jako takové.

Není lehké se dívat do příčin strachu a úzkosti a často máme snahu se tomu vyhnout. Já jsem cítila, že u mne je to nevyhnutelné, už kvůli memu zdravotnímu stavu. Periodicky se u mne objevovaly záněty, sepse, benigní nádor. Po porodu syna jsem musela na další operaci, pro odstranění shluku nádorových buněk, kde ještě došlo ke komplikaci tepenného krvácení. Které mne vyděsilo a strkalo do práce se sebou. Začala jsem silně tušit, že musím nahlédnout do vzorců, které mě znovu a znovu dovádějí do těchto problémů.
Metoda Životních map mi začala otvírat oči a pomohla pochopit zapletence z mého dětství, a jak se promítají do současnosti.
Jeden z mých velkých aha momentu, byl například, nahlédnutí do prožitku z mého prenatálního období. Mela jsem v bříšku omotanou pupeční šňůru kolem krku a dusila se. Prožívala jsem bytostně úzkosti.  Pochopeni odkud tyto velké emoce jdou a že už je nemusím v přítomnosti žít, mě velice osvobodila.
Po postupném odhození těchto závaží se znatelně vylepšil můj zdravotní stav a vitalita. Samozřejmě se mnohonásobně zlepšil můj vztah s mužem a synem Danielem

Moje obrazy se pročistily, začala jsem používat svěžejší barvy, paniky při malování velice zřídly, místo nich nastoupila hravost. Z toho pramení i téma mých poslední prací, které jsem nazvala: v objetí s dětstvím. Mimo jiné si hraji i s ilustracemi pro děti a v budoucnu bych byla  ráda za více výtvarné práce.

Přeji všem pestrou paletu barev do života…

Tamara Wortnerová

      www.tamaraobrazy.cz